phakding - namche bazar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carl Vansynghel - WaarBenJij.nu phakding - namche bazar - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carl Vansynghel - WaarBenJij.nu

phakding - namche bazar

Door: carlvansynghel

Blijf op de hoogte en volg Carl

08 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

om naar namche te gaan moeten we een 700m stijgen. eerst langs de oevers van de melkrivier en dan naar boven. het is hier prachtig met de ene hangbrug naast de andere. de mooiste is de hilary-bridge waar de rivier die van tibet komt en de rivier die van de everst komt samenvloeien. de brug hangt 200m hoog en werd gefinancierd door sir edmung hilary zelf.de paden zijn soms zeer smal. hier gebeuren dan ook veel ongelukken door het verkeer in 2 richtingen. yaks duwen mensen of dieren soms per ongeluk in de afgrond. eigenlijk zijn het geen echte yaks maar een kruising. yaks kunnen enkel leven boven de 3000m. traag maar zeker steigen we. op 3200m krijgen we voor het eerst de everest te zien. het is voor mij een blij weerzien en veel beter dan in Paplu 2 jaar geleden. ik maak enkele fotos en we trekken verder. we komen aan in namche. het laatste echte dorp voor base camp mount everest. het staat hier vol met lodges. na ons telefoontje waar we de puntjes op de i zetten wordt alles geregeld. een mooie lodge met electriciteit en warm water om te douchen. we stappen nog even wat hoger naar een viewpoint om naar de everest, lothse en nupse te gaan kijken. morgen proberen we nog wat hoger te gaan om daarna te beginnen afdalen. wat een reis . wat een reis !!

• 08 Februari 2011 - 17:45

Walter:

wat een avontuur, ik zie er naar uit om uw verhalen te lezen en geniet mee in uw plaats;
    nog veel stapplezier....

groetjes Walter,Lut & de kids

• 09 Februari 2011 - 18:48

Bärbel:

Kreeg vandaag van je mama de link doorgestuurd om je verslag te lezen. We ontmoetten elkaar op de rouwmaaltijd van onze gezamenlijke vriendin Maria. We hadden veel verdriet, maar we focussen ons op de mooie dingen in het leven, waar u voor zorgt. Chapeau voor uw inzet, uw ouders zijn fier op u. Ik blijf je verslag volgen. Behouden thuiskomst !

• 09 Februari 2011 - 23:56

Regine:

Hey Carl...je verslagen zijn gewoon prachtig:ik ben een beetje met jullie meegegaan, heb meegevlogen,meegetrokken... geniet nog van het mooie land...en...een fijne, veilige, warme thuiskomst.
    Regine

• 10 Februari 2011 - 17:36

Omi En Opoe:

Dag mijn lieve zoon. Wat zien we uit om je terug te zien!! We hebben elke dag jouw belevenissen gevold en genoten.Nietemin zullen we maar gerust zijn als we je gezond en wel in onze armen kunnen sluiten.We missen je gebabbel zo heel erg.Wat ben ik elke dag gelukkig als ik je avonturen kan lezen.We kijken er elke dag naar uit.Gisteren hebben we hier een heel zware dag gehad.De crematie van Mariakken is mij heel zwaar gevallen. Ik vertel je wel alles als je weer thuis bent. dag lieveling,kom veilig thuis en je weet het hé....we zien je graag

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal here we come...again !

Inleefreis Cunina

12 Februari 2011

laatste bericht

12 Februari 2011

Tjomba

phakding - lukla

namche bazar - phakding

11 Februari 2011

namche bazar - khumbi yul lha re
Carl

Vrijdag is het zover ! Dan vertrekken we richting Kathmandu om ons petekindje in Khandbari te gaan bezoeken. We verblijven in Sekha in de Makalu vallei in een tentenkamp om ook alle projecten van Cunina te gaan bekijken (Hostel, Medisch centrum,...). Ook Nagarkot staat op de lijst en we eindigen deze trip met een trekking van Lukla naar Namche Bazar, het laatste dorp voor Basecamp Mount Everest. Hopelijk kan ik jullie via deze weg laten meegenieten van deze avontuurlijke reis. Namaste !

Actief sinds 25 Jan. 2011