namche bazar - khumbi yul lha re - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carl Vansynghel - WaarBenJij.nu namche bazar - khumbi yul lha re - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Carl Vansynghel - WaarBenJij.nu

namche bazar - khumbi yul lha re

Door: carlvansynghel

Blijf op de hoogte en volg Carl

11 Februari 2011 | Nepal, Kathmandu

we staan weer vroeg op en het weer is prachtig. geen wolkje aan de lucht. ik heb zeer goed geslapen op een hoogte van 3450m. mijn kamer heeft een temp van een 3 tal graden. ik kruip uit mijn slaapzak en kruip weer in mijn zelfde kleren. vandaag hebben we de keuze. ofwel naar een viewpoint op 3900m ofwel kiezen we de khumbi om boven de 4000m te trekken. alain ziet het niet echt zitten en heeft wat last van de hoogte. hij zal in de lodge blijven en namche eens verkennen. hugo en ik vertrekken met catchi onze sherpa. we voelen ons prima en besluiten toch om naar de khumbi te gaan. we klimmen vlotjes naar boven. ik voel mij mentaal en fysiek super. onderweg komen we een een soort sneeuwfazanten tegen en ook een paar echte yaks die ons pad kruisen. hier leeft ook het sneeuwluipaard. we komen aan op een eerste top op deze berkam op 4032m hoogte. ik breek hiermee mijn persoonlijke hoogterecord. het is wel een beetje raar, want in de alpen sta je dan in een wereld van sneeuw en ijs. ik voel mij zeer goed en heb helemaal nog geen last van de hoogte. we kunnen nog verder naar 2 andere toppen op de bergkam die iets hoger liggen. we hebben nog tijd om deze erbij te pakken. hugo houdt het voor bekeken en ik trek alleen met catchi verder. ik loop op wolken en kan hem vrij goed volgen. een volgende punt ligt op 4050m en de laatste op 4083m,.... weer een record verbroken. jammer dat we niet meer tijd hebben want mijn batterijen zijn nog lang niet leeg, maar het is mooi geweest. ik sta tussen een hoop gebedsvlaggetjes te kijken naar de hoogste toppen ter wereld. de everest, lotse, nuptse en ama damblam liggen precies binnen handbereik. catchi neemt nog enkele fotos van mij en mijn hoogtemeter en beginnen aan de afdaling naar de lodge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Nepal here we come...again !

Inleefreis Cunina

Recente Reisverslagen:

12 Februari 2011

laatste bericht

12 Februari 2011

Tjomba

11 Februari 2011

phakding - lukla

11 Februari 2011

namche bazar - phakding

11 Februari 2011

namche bazar - khumbi yul lha re
Carl

Vrijdag is het zover ! Dan vertrekken we richting Kathmandu om ons petekindje in Khandbari te gaan bezoeken. We verblijven in Sekha in de Makalu vallei in een tentenkamp om ook alle projecten van Cunina te gaan bekijken (Hostel, Medisch centrum,...). Ook Nagarkot staat op de lijst en we eindigen deze trip met een trekking van Lukla naar Namche Bazar, het laatste dorp voor Basecamp Mount Everest. Hopelijk kan ik jullie via deze weg laten meegenieten van deze avontuurlijke reis. Namaste !

Actief sinds 25 Jan. 2011
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 13502

Voorgaande reizen:

28 Januari 2011 - 12 Februari 2011

Nepal here we come...again !

Landen bezocht: